Witamy serdecznie na stronie szkoly podstawowej nr 2 w suchej-beskidzkiej

Wycieczki szkolne

KLASY I – III

Karmazyn

09.10.2013r. – wycieczka wyjazdowa do Wadowic, obejrzenie spektaklu teatralnego pt. „Przygody Pirata Karmazyna” oraz zwiedzenie Rynku.

KLASA V

w pustyni i w puszczy

W dniu10. 10.2013 r. klasa V udała się na wycieczkę do Wadowic. Celem wycieczki było: przedstawienie teatralne „W Pustyni  i  w puszczy”  w Domu Kultury, następnie  lekcje  warsztatowe w Muzeum Miejskim na temat: „Wspomnienie niebieskiego mundurka”. Warsztaty wprowadzają w tajniki przedwojennej szkoły. Zapoznają uczestników z ówczesnym programem nauczania i z przedwojennymi metodami wychowawczymi. Podczas zajęć można obejrzeć przedwojenne podręczniki, sprawdzić swoje umiejętności w sztuce kaligrafii oraz wykonać proste zabawki. W wadowickim, przedwojennym gimnazjum uczono greki i łaciny, dlatego uczniowie na warsztatach doskonalą pamięć, ćwicząc  m. in. wymowę łacińskich maksym. przybliżenie uczniom życia i działalności kapłańskiej, a także związku papieża  z Wadowicami. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie ekspozycji: „Skarb mojego życia” w Muzeum – Domu rodzinnym Ojca Św. Jana Pawła II.                                                                                                                 Na koniec, nawiedzenie Bazyliki Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny na krótką modlitwę oraz obejrzenie kaplicy chrztu, kaplicy Matki Bożej Nieustającej Pomocy, kaplicy papieskiej z relikwiami bł. Jana Pawła II.

Dzień był pełen wrażeń. Wszyscy byli zadowoleni i na pewno długo nie zapomną tego wyjazdu.

W. Habowska

KLASY I – III

images

30.10.2013r. – odbyła się piesza wycieczka na cmentarz suski, posprzątanie grobów, alejek, zapalenie zniczy, złożenie wieńcy, poznanie historii walki o Suchą podczas I i II wojny światowej, wspólna modlitwa nad grobami żołnierzy polskich i radzieckich walczących o wolność naszego miasta.
                                                                                                  E. Kępa, B. Smolik, A. Zajda

KLASA VI

Dnia 27 listopada 2013 roku uczniowie klasy VI w liczbie 26 udali się na wycieczkę do Krakowa. Wyprawa była udana. Najpierw spacerek ulicami Krakowa(doszliśmy do ulicy Poselskiej) a następnie udaliśmy się do celu naszej wycieczki, to jest do Katedry Wawelskiej. Tam z audio przewodnikiem rozpoczęliśmy zwiedzanie katedry. To była jedna wielka lekcja historii. Największe wrażenie uczynił na nas Dzwon Zygmunta. Wyjście na wieżę to nie lada sztuka. Audio przewodnik poprowadził nas  krypty pod Wieżą Srebrnych Dzwonów, w której spoczywa Marszałek Piłsudski oraz Prezydent RP Lech Kaczyński wraz z Małżonką. Następnie wyszliśmy na dziedziniec i udaliśmy się do Muzeum Katedralnego im. Jana Pawła II przepięknie położonym na wzgórzu wawelskim. Tam najpierw ujrzeliśmy włócznię św. Maurycego ofiarowaną w 1000 roku podczas Zjazdu w Gnieźnie, Bolesławowi Chrobremu przez Cesarza Ottona III. Również inne cenne eksponaty w Sali Królewskiej, w Sali Skarbca i Sali Papieskiej dostarczyły nam mocnych wrażeń i wiedzy historycznej.
Każdy kiedyś powinien odbyć taką wycieczkę.
Dla przyjemności wracaliśmy do autokaru ulicą Grodzką gdzie weszliśmy do najmniejszej fabryki cukierków „Ciu Ciu”. Już kiedyś byliśmy w tym miejscu, ale spróbować ciepłego cukierka zrobionego na naszych oczach-bezcenne. Nasza Pani wychowawczyni wygrała lizaka, ponieważ odpowiedziała na pytanie: Co jest szare a pod wpływem powietrza robi się białe. Dla tych którzy nie wiedzą to białko, które jak się ubija robi się białym obłoczkiem.
Tradycyjnie objedliśmy się w Mc’Donaldsie na Mogilanach niezdrowym jedzeniem, ale raz na jakiś czas nie zaszkodzi. W wyśmienitych humorach wróciliśmy szczęśliwie do Suchej Beskidzkiej.