Witamy serdecznie na stronie szkoly podstawowej nr 2 w suchej-beskidzkiej

Aktualności

wycieczka edukacyjna do Bułgarii – KITEN

W dniach od 30 maja do 8 czerwca odbyła się wielodniowa wycieczka edukacyjna do Bułgarii – do miejscowości KITEN; hotelu Green Park zorganizowana przez Biuro Podróży An – tour z Bielska Białej.

W wyjeździe brało udział 40 uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 2 i z Filii oraz 3 opiekunów – p. E. Palarska, p. B. Smolik i p. A. Drońska.

W czasie przejazdu przez Słowację , Węgry, Serbię i Bułgarię  dzieci oglądały filmy edukacyjne na temat tych państw.

W czasie pobytu w Kiten dzieci opalały się na plaży lub na leżakach obok basenu hotelowego. Pływały w Morzu Czarnym, w Zatoce Konia lub hotelowym basenie. Obejrzały okazy fauny nadmorskiej – jaszczurki, czarne węże wodne, mewy, kraby, krewetki, meduzy, żółwie. Szukały okazów pięknych muszli na plaży i w morzu. Oglądały też okazy flory – pigwowce, migdałowce, kaktusy, lilie wodne, juki, platany, dęby.

W wolnym czasie dzieci bawiły się piłką, rakietkami, budowały zamki z piasku. Brały udział w wycieczce edukacyjnej do Sozopola, gdzie obejrzały wiele zabytków – starych budynków, cerkwi, zabytkowych uliczek, ruin bram miasta. Dzieci zwiedziły też miasta Burgas i Neseber, gdzie podziwiały stare miasto i ruiny łaźni miejskich. Wszyscy płynęli statkiem po morzu, oglądając  z oddali 3 wyspy bułgarskie, port i otaczające nabrzeże. Zwiedzaliśmy Park Narodowy Ropotamo, gdzie obejrzeliśmy wielkie połacie bagien, żółwie i piękne okazy lilii wodnych. Pani przewodnik dostarczała nam wielu wiadomości i wrażeń…

Dzieci poznały pismo bułgarskie – tzw. cyrylicę, składającą się z 30 liter.

Dostaliśmy zaproszenie na wieczór bułgarski do wsi Bata, gdzie poczęstowano nas smakołykami kuchni bułgarskiej. Słuchaliśmy tam bułgarskiej muzyki ludowej i poznaliśmy ludowe tańce i stroje. Wrażeń było bardzo wiele!

Szczęśliwi i zadowoleni wróciliśmy do Polski. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku również pojedziemy na ciekawą i fantastyczną wycieczkę edukacyjną…  tylko gdzie tym razem ?