Witamy serdecznie na stronie szkoly podstawowej nr 2 w suchej-beskidzkiej

Aktualności

SP2- wycieczka do Oświęcimia

W dniu 23.11.2022 roku klasy 7, 8a oraz 8b ze Szkoły Podstawowej nr 2 udały się na wycieczkę edukacyjną do Muzeum Obozu Koncentracyjnego w Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu-Brzezince. Wycieczka zorganizowana została przy bardzo dużej pomocy pani Iwony Karpińskiej – mamy jednej z naszych koleżanek.
     Zwiedzanie zaczęliśmy od placu, gdzie w czasie wojny więźniowie odbywali poranny apel, który czasami przedłużał się do kilku a nawet kilkunastu godzin.
Następnie przeszliśmy do budynku, w którym na ścianach wisiały zdjęcia więźniów z datą przybycia do obozu.
Potem Pani przewodniczka zaprowadziła nas do pomieszczenia, w którym mogliśmy zobaczyć pozostałe po więźniach rzeczy osobiste, takie jak okulary, buty, łyżki, walizki, talerze czy ubrania. Usłyszeliśmy tam o pewnym doktorze, który przeprowadzał okrutne eksperymenty na bliźniętach. Zwiedziliśmy również komorę gazową, w której zginęły tysiące niewinnych ludzi. Następnie przemieściliśmy się do Birkenau czyli Brzezinki. Ludzi wywożono tam pociągami a gdy już tam dotarli, esesmani rozdzielali ich na zdolnych do pracy i na nie zdolnych do pracy. Do niezdolnych do pracy zaliczano dzieci, osoby starsze oraz słabe kobiety. Takie nieświadome co ich zaraz czeka osoby posyłano od razu na śmierć.
     Wycieczka była dla nas bolesną i pouczającą lekcją.

Dzięki niej uświadomiliśmy sobie, że życie należy doceniać.