Witamy serdecznie na stronie szkoly podstawowej nr 2 w suchej-beskidzkiej

Aktualności

SP2 – WARSZAWA DA SIĘ LUBIĆ …

„WARSZAWA DA SIĘ LUBIĆ…” – o prawdziwości słów piosenki mogli się przekonać uczniowie klas: V i VI , którzy w dniach 7-9 czerwca 2017 roku wraz z opiekunami przebywali w stolicy.

Zwiedzanie tego pięknego miasta rozpoczęliśmy od Centrum Nauki Kopernik, w którym mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzenie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Z wypiekami na twarzy odkrywaliśmy tajniki wszechświata czy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu.

Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta na Starym Mieście. Zobaczyliśmy m.in. przepiękny barokowo-klasycystyczny Zamek Królewski oraz Rynek Starego Miasta, w którego centrum znajduje się pomnik warszawskiej Syrenki. Przemaszerowaliśmy również na plac Piłsudskiego, by zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza.

Drugi dzień pobytu w stolicy rozpoczęliśmy od lekcji historii w Muzeum Powstania Warszawskiego, miejscu niezwykłym, skłaniającym do refleksji, upamiętniającym tych, którzy polegli w bohaterski sposób broniąc Warszawy w 1944 roku. Przez chwilę byliśmy powstańcami przemieszczającymi się w ciemnych kanałach, by za moment z lotu ptaka obserwować ruiny miasta. W ciszy i zadumie odbyliśmy tę podróż w czasie.

Następnie udaliśmy się na Stadion Narodowy. Dla wielu z nas wizyta w tym miejscu była spełnieniem marzeń. Ogrom tego obiektu zrobił na nas niesamowite wrażenie. Wejście na trybuny, do szatni polskiej reprezentacji, obserwowanie przygotowań do meczu Polska-Rumunia – to naprawdę było coś!

Tego dnia spacerowaliśmy również po Łazienkach Królewskich, zachwycając się ich fauną i florą.

W godzinach popołudniowych uczestniczyliśmy w niecodziennej lekcji wiedzy o społeczeństwie, odwiedzając budynek sejmu znajdujący się przy ulicy Wiejskiej. Mieliśmy okazję stać się obserwatorami obrad posłów, a nawet porozmawiać i zrobić pamiątkowe zdjęcie z niektórymi z nich.

Ostatni dzień pobytu w Warszawie również był wypełniony atrakcjami. Zwiedzaliśmy Pałac Kultury i Nauki, gdzie z tarasu widokowego podziwialiśmy panoramę stolicy, a także spacerowaliśmy w cudownych ogrodach przy pałacu w Wilanowie.

Wycieczka należy do bardzo udanych. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc i zrobiliśmy wiele pamiątkowych zdjęć. Z pewnością te trzy dni na długo pozostaną w naszej pamięci. Wszyscy mamy nadzieję, że ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto…