Witamy serdecznie na stronie szkoly podstawowej nr 2 w suchej-beskidzkiej

Aktualności

SP2 i FSP2 – wycieczka edukacyjna do ŁEBY

Rada Rodziców Szkoły Podstawowej nr 2 zawarła umowę z Biurem Podróży Lubatur z Będzina i zorganizowała dzieciom ze Szkoły Podstawowej nr 2 i jej Filii wielodniową wycieczkę edukacyjną nad morze.
W dniu 20 maja 2018 roku z obu szkół wyjechało do Łeby  34 uczniów. Wycieczka edukacyjna trwała  10 dni.

Biuro podróży zapewniło dobre warunki bytowe –  duże pokoje z telewizorem, obszerne łazienki i pyszne posiłki o stałych porach.

Pogoda była piękna i słoneczna, więc dużo czasu spędzaliśmy na plaży. Zbieraliśmy muszle i bursztyny, spacerowaliśmy, graliśmy w piłkę i plażowaliśmy. Oczywiście każdy z nas pamiętał o jodowaniu – mocno i głęboko wdychaliśmy świeże, rześkie, morskie powietrze. Widzieliśmy piękne zachody słońca…

Poznaliśmy też zakątki Łeby – uroczej, nadmorskiej miejscowości.

Przygotowano dla nas wiele atrakcji – braliśmy udział w przedstawieniu teatralnym, w olimpiadach, chrzcie morskim, zajęciach sportowych i przyrodniczych. Mieliśmy też dyskoteki i ognisko z pieczeniem kiełbasek. Płynęliśmy statkiem Gryf po Bałtyku. Niektórzy z nas byli nawet na moment sternikami!

Wybraliśmy się na całodniową wycieczkę do Trójmiasta – zwiedzaliśmy zabytki Gdańska, molo w Sopocie i port w Gdyni.

Byliśmy również na ruchomych wydmach – w Słowińskim Parku Narodowym. Czekało tam na nas wiele atrakcji – przejazd kolejką elektryczną, rejs statkiem po jeziorze Łebsko, zwiedzanie wyrzutni rakiet, spacer po porcie.

Byliśmy też w Sea Parku – gdzie oglądaliśmy pokazy karmienia i tresury fok. Oglądaliśmy prehistoryczne oceanarium, ekspozycję stworzeń morskich, miniatury polskich latarni morskich, wolierę ptaków wodnych. Braliśmy udział w interaktywnym spotkaniu z mówiącym delfinem Błękitkiem. Nie było czasu na nudę.

Wrażeń nie było końca…co widać na wielu pamiątkowych zdjęciach.

Ale wycieczka edukacyjna  to nie tylko atrakcje…

Uczyliśmy się również samodzielności, odpowiedzialności, właściwego zachowania w miejscach publicznych, przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny. A przede wszystkim pokonaliśmy strach przed rozstaniem z mamą i całą rodziną.

Wycieczka była udana. Za rok nad morze wybierzemy się jeszcze raz !

Dziękujemy za ten wyjazd Radzie Rodziców, biurowi podróży Lubatur, naszym rodzicom i opiekunom.