Witamy serdecznie na stronie szkoly podstawowej nr 2 w suchej-beskidzkiej

Jak Warszawa, to
W maju, gdy kwitną bzy.

Ludwik Starski

W dniach 17 – 19 maja uczniowie naszej szkoły poczuli się, jak prawdziwi Warszawiacy, przemierzając i podziwiając wzdłuż i wszerz stolicę naszego kraju.

W środę 17 maja, dokładnie o godzinie 5.00 żegnani przez tłumy rodziców, rozpoczęliśmy naszą przygodę w składzie: uczniowie klas 4-6, dwóch opiekunów: p. Ewa Spyrka i p. Sylwia Wysmołek, oraz trzy „Panie mamy”. W trakcie jazdy autokarem, p. Andrzej Stanisławek, nasz opiekun i zarazem właściciel biura podróży „Panorama” z którym mieliśmy przyjemność współpracować, opisywał mijane przez nas miejscowości i obiekty turystyczne, umilając nam tym samym podróż. Około godziny 12.00 dotarliśmy na miejsce. Oszołomieni wysiedliśmy z autokaru i przywitaliśmy się z naszą panią przewodnik, o imieniu Ewa. Pierwszą atrakcją był przejazd metrem do centrum miasta. Dla wielu z nas, był to pierwsze zetknięcie z tym środkiem transportu, które bardzo nam się spodobało. Po krótkiej, ale jak emocjonującej podróży, udaliśmy się pod jeden z najwyższych budynków w Europie, liczący 234,5 m Pałac Kultury i Nauki. Wysłuchaliśmy kilku ciekawych informacji dotyczących historii miasta, a następnie „warszawskim tempem” ruszyliśmy zwiedzać, inne ciekawe obiekty. Tego dnia odwiedziliśmy takie miejsca jak: Ogród Saski, Stare Miasto, Pałac Królewski, Bazylikę Archikatedralną i wiele innych. Zmęczeni, ale zadowoleni udaliśmy się na obiad, a potem do hotelu, żeby się wyspać i nabrać sił na dalsza część wycieczki.

Drugi dzień rozpoczęliśmy wizytą w Centrum Nauki Kopernik, gdzie nasi uczniowie mogli nie tylko zobaczyć, ale też testować różnego rodzaju interaktywne eksponaty prezentujące działanie m.in. praw przyrody, ludzkiego ciała a także elementy historii, kultury i sztuki. Kolejny punkt programu  to była prawdziwa gratka dla fanów piłki nożnej (i nie tylko;)), a mianowicie Stadion Narodowy. Pan przewodnik pozwolił nam poczuć się jak prawdziwi piłkarze, przemierzając wszystkie najważniejsze miejsca, takie jak sala konferencyjna, szatnie piłkarzy, pokoje do rehabilitacji. Widzieliśmy koszulki i szafki naszych największych gwiazd futbolu. Po Stadionie Narodowym zwiedziliśmy  „Pawiak”, a następnie Warszawskie Powązki. Ostatnim punktem było Muzeum Powstania Warszawskiego, które zrobiło na nas ogromne wrażenie, nie tylko ze względu na wystrój, i znajdujące się tam eksponaty, ale przede wszystkim ze względu na pracujących tam przewodników. W sposób bardzo ciekawy i  emocjonujący, opowiedzieli nam o historii, walce i poświęceniu naszych rodaków. Tak oto zakończyliśmy dzień drugi.

Ostatniego dnia zwiedziliśmy Warszawskie Łazienki i Pałac w Wilanowie, i około godziny 13.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Jak to zwykle bywa na wycieczkach, śpiewom i śmiechom nie było końca. Bardzo zadowoleni (i z pewnością stęsknieni za rodzicami) wróciliśmy do domu. Pożegnaliśmy się z naszym opiekunem, p. Andrzejem, który również podziękował nam za „współpracę”. Przez całą wycieczkę towarzyszyła nam piękna, słoneczna pogoda, która była w pełni „uzasadniona”, gdyż jak powiedział p. Andrzej: „Każdy ma taką pogodę na jaką zasługuje”, a przecież nasi uczniowie spisali się na wycieczce na medal!