Witamy serdecznie na stronie szkoly podstawowej nr 2 w suchej-beskidzkiej

Aktualności

Filia SP2 – WYCIECZKA – WROCŁAW+GÓRY STOŁOWE

W dniach 23-24 czerwca 2014r. uczniowie klas IV-VI FSP2 wzięli udział w wycieczce krajoznawczo-turystycznej w Góry Stołowe i do Wrocławia. Trasa wycieczki poprowadziła nas przez najciekawsze zakątki Kotliny Kłodzkiej i jej okolic. Na początku udaliśmy się z krótką wizytą do Kłodzka, gdzie przewodnik opowiedział wiele ciekawych faktów związanych z historią tego średniowiecznego miasta w szczególności o powodziach, które nawiedziły to miejsce. Kolejnym przystankiem na trasie były Wambierzyce, zwane także Śląską Jerozolimą, gdzie zwiedziliśmy przepiękną bazylikę oraz zobaczyliśmy ruchomą szopkę. Następnie udaliśmy się na podbój najwyższego szczytu Gór Stołowych – Szczelińca Wielkiego. Ponad godzinna trasa prowadząca przez szczeliny i zakamarki oraz ciekawe opowieści przewodnika wywarły na wszystkich tak ogromne wrażenie, że nawet ci najbardziej zmęczeni zapomnieli o bólu nóg. Ostatnim punktem pierwszego dnia był spacer po uzdrowisku Polanica Zdrój. Po dniu tak bogatym w różne atrakcje, wszyscy z ulgą rozlokowali się w pokojach w ośrodku wypoczynkowym w Radkowie. Po obiado-kolacji i chwili odpoczynku wszyscy udali się na teren rekreacyjny ośrodka wyposażony w boiska oraz plac zabaw. W drugi dzień wczesnym rankiem wyruszyliśmy do Wrocławia gdzie pani przewodnik oprowadziła nas po najciekawszych miejscach w mieście. Na początek zwiedziliśmy najstarszą część Wrocławia – Ostrów Tumski. Następnie udaliśmy się do budynku Uniwersytetu Wrocławskiego, w którym znajduje się przepiękna Aula oraz wieża astronomiczno-matematyczna skąd podziwialiśmy panoramę miasta. Po spacerze wrocławską starówką każdy miał chwilę czasu dla siebie na zakup pamiątek. Ostatnim punktem była Panorama Racławicka, która wywarła na wszystkich ogromne wrażenie. Cały dzień towarzyszyły nam wrocławskie krasnoludki. Zmęczeni ale zadowoleni wróciliśmy do domów planując po drodze kolejną wycieczkę.